RESUM DEL PLE DE JUNY

El passat dijous 15 de juny, es va celebrar el ple ordinari del mes de juny, a les 20:30 a la Sala de Plens del Consistori. La sessió va començar amb el punt de reconeixements extrajudicial de crèdits, i es va explicar que s'han de pagar unes factures endarrerides, del 2013, que ascendeixen a 1.625,25 €. L'acord de pagar es va acceptar amb unanimitat. El 2n punt a tractar va ser la modificació d'algunes ordenances fiscals. La 1a va ser un petit canvi en el redactat de la Ordenança Fiscal 14, Reguladora de la taxa per les entrades de vehicles a través de les voreres i les reserves de via pública per aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol mena. La proposta pretén clarificar l'apartat que tracta el polígon. La segona ordenança que es va modificar va ser la número 16, que regula la taxa per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d’us públic i indústries del carrer i rodatge cinematogràfic. La proposta va ser, entre d'altres, un reajust de la modificació de l'any anterior amb alguna correcció, ara que ja hi han més dades. S'eliminen els trams de preus i tothom pagarà per la quantitat de metres quadrats que ocupi, pagant un preu el metre quadrat més baix segons més ocupació sol·liciti. La darrera modificació que es va proposar va ser la de la ordenança número 38, que regula el preu públic per la prestació del servei d’atenció domiciliària. Des de la regidoria de Serveis Socials s'ha afegit el preu públic per menjador social, a raó de 5€ l’àpat, que serviran per cobrir àpats a domicili que es tenen previst iniciar de cara al setembre. Les tres modificacions es van votar i es van aprovar amb l'abstenció del grup de CiU, que no va veure bé la modificació de la ordenança 16. A continuació el grup de la CUP va presentar la moció de rebuig als Pressupostos generals de l'Estat 2017. La moció es va aprovar per unanimitat i va en la línia de rebutjar aquest pressupostos estatals perquè limiten l'autonomia de les entitats locals en general, i en concret dificulten encara més les remunicipalitzacions de serveis.
Com a assumpte sobrevingut, l'alcalde d'Artés va presentar la seva renúncia com a alcalde. El motiu de la renúncia va ser el de complir un dels acords del pacte de govern entre la CUP i ERC, és a dir, compartir l’alcaldia 2 anys cada grup. Així doncs que l'alcalde accidental, l'Ernest Clotet, com a 1r tinent d'alcalde, va convocar un ple extraordinari per a triar al nou alcalde, que es va celebrar a continuació.
L'únic punt en l'ordre del dia del ple extraordinari va ser l'elecció del nou alcalde. Els dos candidat per a la votació van ser en Roger Genescà per part de CiU i l'Ernest Clotet per part de la CUP. Després de la votació, el nou alcalde escollit va ser l'Ernest Clotet amb els vots d'Esquerra Artés i la CUP (7 vots respecte a 13).
A continuació us deixem l'enllaç per a que els pogueu visualitzar:

http://www.tvartes.cat/videogallery/ple-municipal-juny-17/

http://www.tvartes.cat/videogallery/ple-municipal-nou-alcalde/

0
 

Cerques un tràmit?

· Certificat d'empadronament
· Llicència d'obres
· Instància general
· Ocupació de la via pública
· Reserva d'espais i material
· Informe urbanístic

 

 

Xarxes socials

Tota la informació d'Artés i de l'Ajuntament a les xarxes socials. Segueix-nos al Twitter i al Facebook per estar informat de l'actualitat del municipi de primera mà.

 

Telèfons d'interès

938 305 001 Ajuntament

061 Emergències mèdiques

112 Emergències

Més
 

El temps a Artés

Salutació de l'Alcalde

Salutació de l'Alcalde

Benvinguts al nostre portal virtual d'informació municipal. En aquesta web hi podeu trobar tota la informació relacionada amb l'Ajuntament i el poble d'Artés: la nostra història, el nostre patrimoni natural i cultural...

Llegir més

Galeria d'imatges