Les dades que ens faciliteu pels diferents mitjans, formularis de contacte, enquestes o procediments en el moment de la recollida de dades, és conforme amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades i es realitza amb l’única finalitat de prestar el servei sol·licitat.
A cadascun d'aquests mitjans s’informa detalladament de la finalitat del tractament i que el tractament es portarà a terme única i exclusivament si s’ha autoritzat.
A continuació detallem la informació relativa als diferents tractaments que es duen a terme des de l’Ajuntament.
Per a més informació podeu consultar el Registre d’Activitats de Tractament de l’Ajuntament.
La base legal per al tractament de les vostres dades és l'exercici de les competències pròpies de l’Ajuntament, portar a terme la prestació dels serveis sol·licitats i el consentiment de l’interessat. En cap cas es duran a terme decisions automatitzades a partir de les vostres dades. Tampoc es transferiran les vostres dades personals fora de l'Espai Econòmic Europeu ni de països que no tinguin un nivell de compliment exigit per la legislació o sense disposar de la vostra autorització expressa prèvia.
Tota la informació que facilita l’usuari ha de ser veraç. L’usuari és l’únic responsable de les manifestacions falses o inexactes que realitzi i del perjudicis que causi al Ajuntament o a tercers. L’Ajuntament es reserva el dret a excloure dels serveis a tot usuari que hagi facilitat dades falses, sense perjudici de les altres accions que procedeixin en Dret.
Per tal de prestar correctament el servei es podran proporcionar les dades a entitats que ens prestin serveis (programari corporatiu, allotjaments web, derivacions de serveis) i aquestes tractaran les vostres dades com a “encarregats de tractament”.
Aquesta gestió de les vostres dades es realitza únicament i exclusivament per a garantir la realització, seguretat i disponibilitat dels serveis que us oferim, garantint que aquestes entitats apliquin les mesures d’índole tècnica, jurídica i organitzativa i millors pràctiques de seguretat de la informació. Evitant així, la seva alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat i altres obligacions en la matèria que exigeixi la normativa a cada moment.
Fora d’aquesta situació, no es realitza cap comunicació de les vostres dades personals a tercers, excepte que siguin requerides per les autoritats públiques competents i/o altres entitats, de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada moment.
L’Ajuntament, mitjançant diferents sistemes de recollida d'informació en paper o format electrònic (instàncies, formularis, etc.), sol·licita als usuaris dades de caràcter personal amb la finalitat de gestionar la seva sol·licitud d'acord amb la normativa de protecció de dades vigent.
En qualsevol moment podeu sol·licitar i obtenir informació de com i per a què estem tractant les vostres dades, exercint els següents drets:
Indicacions per a l’exercici d’aquests drets:
L’Ajuntament denegarà, motivadament, peticions d’exercicis de drets de cancel·lació o oposició en algun dels supòsits següents:
A l’hora d’exercir un d’aquests drets sobre fotografies o imatges captades per càmeres, cal tenir en compte que:
El delegat de protecció de dades (DPD) és el garant del compliment de la normativa de protecció de dades a l’Ajuntament que s’encarrega de supervisar, de manera independent, l’aplicació del compliment de la normativa de protecció de dades.
Hi podeu contactar mitjançant:
El delegat de protecció de dades es troba regulat en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell (RGPD), de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE.
L’article 39 de l’RGPD recull les funcions del delegat de protecció de dades, que són les següents:
L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (www.apdcat.cat) és l’Organisme Supervisor que vetlla pel compliment de la legislació de protecció de dades a l’Administració Pública Catalana, si considereu que l’Ajuntament ha incomplert algun dels preceptes establerts en aquesta normativa us hi podeu dirigir per tal d’interposar-hi una reclamació.