L'Ajuntament posa a disposició de les empreses el servei de facturació electrònica, donant compliment a la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures al sector públic.
A aquest servei s'hi accedeix mitjançant la plataforma e-Fact, que posa a disposició de les administracions públiques catalanes i dels seus proveïdors sistemes d'emissió, recepció i intercanvi de factures electròniques.
CODIS DIR 3
Accés a la plataforma de l'e-Fact
És el document electrònic que conté el mateix tipus d’informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet a través de mitjans electrònics. Té validesa legal quan du una signatura electrònica avançada basada en un certificat digital reconegut que garanteix la seva autenticitat i integritat.
Per conèixer els requisits de les factures i les obligacions legals per als emissors, consulteu quines són les obligacions en l'emissió de la factura.
El format electrònic per emetre factures electròniques a l’Administració és Facturae segons l’Ordre PRE/2971/2007. Per generar les factures amb aquest format públic es disposen de diversos mecanismes:
Podeu enviar les factures electròniques a l'Ajuntament d'Artés a través de la bústia de lliurament de l'e-Fact (podeu consultar els manuals d'usuari del final d'aquesta pàgina). També es poden lliurar les factures electròniques mitjançant les plataformes privades de serveis de facturació electrònica que hi ha al mercat (si aquestes es troben adherides al servei e-Fact).
Accedint a la bústia de lliurament de l'Ajuntament d'Artés, pestanya Consulta d'estats. Aquesta funcionalitat permet consultar l'estat de procés de factures enviades prèviament.
Per a consultar l'estat d'una factura heu d'informar dels següents camps: número de factura, any fiscal de la factura, NIF de l'emissor, NIF del receptor i l'import total de la factura. Una vegada completats aquests camps i prement sobre el botó "Cerca" es realitza la consulta, mostrant-se l'històric d'estats pels quals ha passat la factura especificada. D’aquesta manera, si la factura s’ha lliurat i registrat correctament a l’Ajuntament, es detalla, entre d'altres dades, la informació corresponent al registre d’entrada de la factura.
Destacar que en el cas que no visualitzeu l’estat “Registrada”, això indica que la factura no s’ha registrat per l’Ajuntament. Així mateix, si la factura no supera la validació de la seva signatura electrònica o la factura no s’accepta per part de l'Ajuntament per motius comercials, la bústia de lliurament indicarà l’estat de "Rebutjada" i el motiu del rebuig.
Així mateix, és responsabilitat de l’emissor de les factures la consulta de l’estat de les mateixes.