Arxiu municipal

El Servei d’Arxiu Municipal (SAM) d'Artés, amb el suport de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, s'encarrega de la gestió, el tractament, l'organització, la conservació i la difusió de tota la documentació que genera l'Ajuntament en l'exercici de les seves funcions i competències. El SAM també s'ocupa de la documentació de les persones físiques o jurídiques que han fet donacions o cessions dels seus fons, per tal de posar-la a l'abast de la població.

Els serveis que ofereix són:

  • Consulta de fons
  • Reprografia
  • Assessorament a arxius d'entitats i associacions
  • Suport a la investigació
  • Visites per a escoles

Corresponen al SAM les següents funcions:

  • L'administració del Sistema de Gestió Documental (SGD), promoure’n la implantació per part de l’Ajuntament, així com la seva actualització i millora, amb el suport dels nivells a qui l’organigrama de la corporació atribueixi facultats organitzatives i tècniques.
  • Garantir l’accés a la informació per part dels particulars en relació als documents que estiguin sota la seva responsabilitat directe, tot respectant el dret a la intimitat i altres drets protegits per l’ordenament.
  • La salvaguarda del patrimoni documental del municipi.
  • L’aplicació de criteris d’avaluació i tria de la documentació.
  • La participació en l’adequació permanent de la Corporació a la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
  • L’assessorament a la Corporació en tots els aspectes relatius al tractament de la informació i els documents.
  • El tractament arxivístic dels documents.
  • La gestió de l’equipament i instal·lacions de l’Arxiu Municipal.

C. Barquera, 41 (Ajuntament d'Artés) - 08271 Artés - Barcelona (Catalunya)
Nom de contacte: Imma Vilà
Telèfon: 938305001
Adreça electrònica: arxiu@artes.cat
Adreça electrònica: ivila@artes.cat
Horari:  
Dilluns i dimarts, de 8:00 a 12:00h.
Dilluns tarda, de 16:00 a 18:00h.
(cal demanar cita prèvia)
Darrera actualització: 6.02.2025 | 09:24